„Mózg ucznia miejscem pracy nauczyciela”

Skąd się bierze umiejętność planowania, przewidywania, panowania nad emocjami?

Czym różni się uczenie utajone od wpajania, reproduktywne od konstruktywnego?

Dlaczego należy stale  „przenosić” informacje pomiędzy pamięcią długotrwałą do krótkotrwałą?

Czy zapominanie pomaga nam żyć?

Jak spać, aby lepiej się uczyć?

Na czym polega rola „marchewki” w pracy mózgu?

Dlaczego zajęcia wychowania fizycznego są niezbędne dla prawidłowego rozwoju mózgu?

I wreszcie, dlaczego „starsza” część społeczeństwa musi wcześniej „chodzić” spać, nie lubi ryzyka, preferuje standardowe rozwiązania i jest przewidywalna?

Na te i na inne pytania nauczyciele I LO szukali odpowiedzi wspólnie z Panią dr Dorotą Myslińską, pracownikiem naukowym Uniwersytetu Gdańskiego.

Kategorie: Newsy.